پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
فناوری اطلاعات در صنایع معدنی

فناوری اطلاعات در صنایع معدنی

- 1402/03/28

پیش رویداد بررسی فرصت های فناوری اطلاعات در صنایع معدنی با حضور مسئولین و متخصصین صنایع معدنی و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی و شرکت های فناور و دانش بنیان در محل کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، این پیش رویداد در ادامه سلسله برنامه‌های برگزاری رویداد نوآوری در صنایع معدنی بود که خردادماه سال جاری در محل کارخانه نوآوری مشهدمقدس برگزار شد.  

حسینعلی اخلاقی امیری معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان در این برنامه با اشاره به افتتاح رسمی پردیس صنایع معدنی در ماه‌های آتی گفت: پردیس صنایع معدنی محلی برای بروز و ظهور مزیت‌های دیگر استان خراسان رضوی است و در این راستا تصمیم داریم تا با ارائه برنامه‌ای دقیق بتوانیم از فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف در این پردیس بهره‌مند شویم. وی افزود: رویداد اصلی شامل دو بخش "عرضه فناوری" و "تقاضای فناوری" با استفاده از رویکرد نوآوری باز با هدف هم‌افزایی و همکاری میان شبکه فناوران (شامل نخبگان، پژوهشگران، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان) و صنایع معدنی می باشد.  

در ادامه یوسف یوسفی مدیر پردیس صنایع معدنی خواف به معرفی صنایع معدنی سنگان و ابعاد آن، فاروق تدین رئیس بومی سازی مجتمع سنگ آهن سنگان با موضوع ارائه فرایندهای کلی تولید در صنایع معدنی و برخی از چالش های معادن مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات، وحید میرزایی متخصص اطلاعات و ارتباطات شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با موضوع سر فصل های نیازمندی حوزه فناوری اطلاعات صنایع معدنی، مهدی بروخیان مدیر بومی سازی مجتع سنگ آهن سنگان با موضوع ماموریت‌های بومی‌سازی صنایع معدنی، هروی مدیرعامل شرکت پارس تک با موضوع ظرفیت حوزه IT درصنایع معدنی و عطایی نژاد مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی تک،  به تشریح نیاز های فناورانه و محور های عرضه فناوری مانند: محور های اتوماسیون، هوشمند سازی و هوش مصنوعی در صنایع معدنی، اینترنت اشیاء و فناوری اطلاعات ( ITو ICT ) در صنایع معدنی، پرداختند .    

در این رویداد احصاء نیاز فناورانه صنایع معدنی در راستای محورهای رویداد از دو مسیر پیش بینی شده است.  

رویداد ملی فناوری اطلاعات در صنایع معدنی تلاش می کند تا ضمن آشنایی شرکت‌های فناور و دانش بنیان با چالش‌ها و مسائل این حوزه و از سوی دیگر آشنا کردن صنایع معدنی با راهکارها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند، میان عرضه و تقاضای فناوری تعادل ایجاد کند و برای هم‌افزایی بین شرکت‌های فناور و نخبگان و صنایع معدنی، آنها را در کنار هم قرار دهد.  این رویداد می تواند فرصتی مناسب برای نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان و توانمند باشد تا اگر دارای ایده، محصول و یا طرحی هستند در جهت رفع نیازهای فناورانه حوزه صنایع معدنی ارائه دهند.  لازم به ذکر است این پیش رویداد به همت پارک علم و فناوری خراسان، فولاد سنگان و مرکز نوآوری و کارآفرینی تک و با حمایت دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی برگزار شد.

دانلود پیوست خبر علی جاهدی علی جاهدی حسینعلی اخلاقی امیری حسینعلی اخلاقی امیری
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.